onsdag den 3. december 2014

Oven fried chicken

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم 

  Assalamu Alaykum wa RahmatuAllahi wa Barakatuh. 
 
 


Mmmh. Hvem elsker ikke friturestegt kylling? Den krydret og sprøde overflade med saftigt og mørt kyllingekød. Jeg vil gerne undgå den olieret del af friturestegt kylling. Jeg føler nærmest, at det er uspiseligt hvis det drypper af olie. Jeg har derfor bagt disse kyllingelår i ovnen og det bliver de ikke mindre gode af. De smagte præcist som de skulle Alhamduli Allah :)


Ingredienser:
Kyllingelår eller kyllingebryst
Kærnemælk
1 tsk salt
2 tsk paprika
2 tsk Chayenne peber
2 tsk peber
2 tsk hvidløgspulver
1½ tsk all around krydderi (Der er salt i dette krydderi, så vær opmærksom på, at det ikke bliver for saltet)
1 kop mel
 
 
1. Start med at tage en stor skål og placer kyllingelårene ned i. Hæld kærnemælken over kyllingen så den dækker det hele. Stil på køl i 6 timer eller gerne nattenover. (Kyllingen bliver utrolig mør af dette)

2. Tænd ovnen på 200C

3. Blandt melet og alle krydderierne i en stor skål.

4. Dyb et kyllingelår ad gangen i krydderi blandingen og stil på en rest eller i et smurt fad

5. For at kyllingen ikke skal være helt tør, så kan man drybbe et par dråber kokosolie eller anden slags olie på hver kylling.

6. Put kyllingelårene/brystet i ovnen i 20 min. Tag kyllingen ud og vend den om i yderligere 20 min.
 
 

Wa'Salam.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar